Sabah gazeteyi açtığımda Elif Şafak TOBB Üniversitesinde söyleşi yapacak,
haberini okudum ve heyecanlandım,
Aaaaa tam karşısı,
Gitmem mi !!!!!
Ayağıma gelmiş :))
Hem de ağzımdan sular akarak okuduğum kitabı konuşacak,
Duramadım tabi atlayıp gittim,
Öğrencilerin arasına karıştım,
Sakin, duru, mahçup, bilgili, sade, mütevazi,
Onu bunlarla tanımlayabilirim gibi geldi bana...

İlk sözü alma cesaretini gösteremedim,
Üçüncüde konuştum :)
Şems'in bir kuralını okumak için izin isteyerek başladım konuşmama,
Teşekkür ettim yazara, o da beni can kulağı ile ve notlar alarak dinledi,
Gözlerimizin birbirine değmesi ve onun beni dinlemesi çok hoşuma gitti,
Gençlerin muhakkak okuması gerektiğini,
Secret, Ferrarisini Satan Bilge gibi kitaplar ile vaktimizi boşa harcadığımızı,
Mevlanayı, Şems'i, tasavvuf felsefesini okumak ve anlamanın önemini bize hatırlattığı için AŞK'ı çok sevdiğimi söyledim ona,
Söyleşiden birkaç hususu not aldım ,
Buyrun;

TEKNİK USULLER TEBLİĞİ

Yazmak benim için hayat demek, yeniliğe açık kalmak, keşfetmeye çalışmak, kalbinin ve zihninin kapılarını dünyaya açmak. Neyi hissediyorsanız onu yazmalısınız. Kalbiniz sizi yönlendirir. Yazarın yazdıklarından vazgeçebilmesi çok önemlidir. Yazar için en büyük sınav, yap-boz gibi yazabilmesidir. Bilgisayar ortamında yazmayı tercih ediyorum. Yazdıklarımdan kolayca vazgeçebiliyorum bu sayede.


Edebiyat başkası olma yeteneği, edebiyat ve tasavvuf arasında böyle bir ilişki var. 16-17 yıl önce ODTÜ’de öğrenciyken tasavvuf dokusu taşıyan kitaplar ilgimi çekti. Tasavvufta aynı görmek ve eşitlik çok önemli.


Kültürel önyargılarımı Aşk kitabımın kapağı ile aştım. Benim hiç tercih etmediğim pembe renk ve kalp figürü kendiliğinden oluştu. Ancak erkek okuyucularımdan tepkiler alıyorum. Herkesin içinde pembe bir kitabı okuyamadıklarını söylüyorlar. Siyah veya kül rengi kapaklı Aşk yayınlamayı düşündürdü bize bu durum.


16 Yorumlar

  1. kesinlikle orada olmak isterdim...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel gerçekten ben de önyargılıydım ama öyle çok duydum işittim ki aldım kitabı şuan okuyorum çok keyifli gerçekten

    YanıtlaSil
  3. harika bir kitap maviannecim.Bir solukta okudum.Ve Elif Şafak'ın tarzını bu kitapta çok beğendim.
    Ve söyleşiye gitmekle çok iyi yapmışsın.

    YanıtlaSil
  4. Planlasan bu kadar denk düşmez.Bloglardan da olsa tanıdığım birinin Elif Şafak'la konuşması beni çok gururlandırdı.

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten de ayağına geliyor senin güzellikler, fırsatlar. Ve ne mutlu sana ki tüm bunları değerlendirebilecek enerjin var.

    Bu kadar okumanın, yazarlarla keyifli sohbetlerin sonrasında senin de artık bir kitap yayımlama zamanın gelmedi miiiii???

    Yaz artıkk...

    YanıtlaSil
  6. Doğrusu bu fırsatı kaçırmayacağını biliyordum. Röportaj süprizi bekliyordum..Mevlana, Şems gibi değerlerimize sahip çıkan bu güzel hatunun nasıl oldu da Babam ve Piç
    kitabında soykırım senaryolarına yer verdiğini anlayamıyorum.
    Ancak bu güzel kitap için onu kutluyorum..Türk zihniyetini doğru anlatan bir kitap.. Kocaman Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bende beğendim kitabını ama nedense uzun sürdü okumam bir çırpıda bitiremedim ben ağırmıydı hayır,ama ben bocaladım işte ama bitti :) bu fırsatı kaçırmamanıza çok sevindim.Sosyalliğiniz imrendirici :) sevgiler

    YanıtlaSil
  8. İnsanın şans'ı baht'ı güzel olsun ve tabii kalbi de temiz. bak nasıl dilekleri bir bir ayağına seriliyor :))

    YanıtlaSil
  9. ELİF ŞAFAK'I CANLI OLARAK DİNLEMEYİ BEN DE ÇOK İSTERDİM...HAYATIMDA HİÇ BİR KİTABA VERDİĞİM PARAYA ÜZÜLMEM FERRARİSİNİ SATAN BİLGE KİTABINA VERDİĞİM PARAYA VE ZAMANA ÜZÜLÜRÜM (ÇÜNKÜ KİTAPLARI ORİJİNAL ALIRIM VE PAHALI BİR KİTAPTI ALDIĞIMDA...) VE TAA O ZAMAN MEVLANA'YI DÜŞÜNMÜŞ VE NİÇİN İNSANLAR MEVLANA GİBİ DERİN BİR DENİZ DURURKEN ÖNLERİNDE ÖYLE POPÜLER KÜLTÜRE VE YAYINEVİNİN VE YAZARININ KAZANÇ SAĞLAMASINI SAĞLAYAN KİTAPLARA İTİBAR EDER DİYE...MEVLANA HAZRETLERİ BİR ÖMÜR YETER İNSANA...
    TELEVİZYONDA AŞK KİTABI HAKKINDAKİ BİR SOHBETİNE TANIK OLMUŞTUM VE AŞKIN YENİ TANIMINI BULDUM VE ÇOK SEVDİM DİYE ÖNÜME GELENE ANLATMIŞTIM...AŞK KİTABINDA DEMİŞTİ ANLATMAK İSTEDİĞİM AŞKIN İNSANI TAMAMLAMASIDIR, AŞKLA TAMAMLANMASIDIR...AŞK TAMAMLIYOR, BÜTÜNLÜYOR İNSANI DEMİŞTİ...BU TANIM BİRDEN BANA DAHİANE VE ÇOK GERÇEKÇİ GELMİŞTİ. GERÇEKTEN NE GÜZEL TARİF ETMİŞTİ ANLATMAK İSTEDİKLERİNİ, YA DA AŞK KİTABINDA ANLATTIKLARINI...
    TASAVUFA OLAN İLGİSİ VE TASAVVUFİ BAKIŞ AÇISI KİTAPLARINA DA, KENDİNE DE SOFİSTİKE BİR GÜZELLİK VE DERİNLİK KATIYOR...
    RESİMLER ÇOK GÜZEL...
    HAREKETLİ, SÜRPRİZLİ, GÜZEL BİR OLAYLA GÜNE BAŞLAMAK...HARİKA OLSA GEREK...
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  10. tüm kitaplarını okudum, yazı dilini çok severim. Ama Aşk çok ayrıcalıklı bir kitap bence. Kanki bi de gidince artık saç sitilini değiştirmesini ya da nasıl her seferinde o zülüfünü aynı şekilde yüzüne düşerebildiğini, hep nasıl öyle bakabildiğini de sorsaydın. . E ne yapalım işin magazin boyutuda var heheheheh:)))9. Çook öptüm sen,

    YanıtlaSil
  11. kanki tamam bu boyutta çok haklı, zaten onun bu özelliklerini asla yazarlığının önüne geçirmem aklıma bile getirmem. Ama bu kadar göz önünde olan insanların azcık azcık özenli olmalarını isterim ondan yaniii. Çook öptüm seni bi de çok seviyorum seni

    YanıtlaSil
  12. merhaba ablacım
    yine söylicem çok şanslısın okuduğun romanın yazarını canlı canlı görmen ve söyleşi yapman çok güzel ,dün bitirdiğim aşk romanının(lale ablanın dediği gibi fazla detaylı bi kitaptı ama çok güzeldi) yazarını görüp dinlemeği herkes gibi bende çok isterdim..
    sevgiler...

    lilyum52-şule

    YanıtlaSil
  13. Maviannem tebrikler, tüm yazarlara tek tek ulaşıyorsun. Aşk okunacaklar listemin başında.

    YanıtlaSil
  14. Takdir ederek severek okuduğum bir yazardır. Ama hep darma dagınık saçlarını sıkıca toplamak geliyor içimden. Seninle her zaman ki gibi gurur duyuyorum Mavişim.

    YanıtlaSil
  15. Daha önce Elif Şafak'ın kitaplarını okumadım,bu yazıdn sonra okumaya karar verdim:)Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  16. Bir solukta bitirdiğim ama döne döne çizdiğim yerleri tekrar okuduğum AŞK. Pembe kapak olayı doğru tespit. Adını ve kapak tasarımını görünce erkekler ellerine almaktan korkuyor, beyaz dizi muamelesi yapıyorlar.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil