Geçen yaz evin içerisinde durdu 2 bisiklet,
Yalvardım her gün,
"Bisiklete binin, dışarı çıkın",
"Bilgisayarın başından kalkın, hava çok güzel",
Bana mısın demediler,
Ben de inatla o 2 bisikleti tekrar depoya kaldırmadım,
Ne zaman ki havalar bozdu, ben de ümidimi kestim,
Tekrar depoya, tüm kışı geçirecekleri yerlerine geri döndüler boyunları bükük :(
Gençler, çocuklar mı değişti?
Biz mi değiştik?
Kuşak çatışması mı yaşıyoruz?
Sokak oyunları ile büyüyen bizim kuşak ve öncesi,
Annemizin "artık eve dön kızım/oğlum, yemek zamanı, hava karardı" seslenmeleri ile büyüdük,
Anne olduğumda hayatın tersine döneceğini hayal bile edemezdim,
Ofisten telefonla evi arıyorum "oğlum bisiklete binin, dışarı çıkın lütfen" diye,
Bizler bu çağın anneleri yalvarır olduk, açıkhavaya çıksın , bahçede oyun oynasın diye çocuklar,
Yaz tatilinde en az 1-2 saat açık havada olmaları güzel değil mi?
Merak ediyorum, evde televizyon ve bilgisayar başında saatlerini geçiren çocukların ileride sağlıklarını bu durum  nasıl etkileyecek?
Bizde genel anlayış;
Bisiklete çocukluk döneminde binilir sonra terk edilir,
Mesela kaçımız Bisikletliler Derneğinden haberdarız?
Avrupanın birçok ülkesinde özellikle de Hollanda'da bisiklet yolları var ve insanlar işlerine bisikletle gidiyorlar,
Orada takım elbisesi ile bisiklete binenleri görünce şaşırmıştım ben de,
Ankara'da bisiklet yollarının yapılması için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile anlaşma imzalandığını duydum haberlerde, sevindim,
Benim delikanlılar biraz da çocuk işi olduğunu düşündükleri için binmekten çekiniyorlar sanırım,
Hep birlikte bineceğiz bu yıl,
Eymir'e gidip bisiklet kiralayıp göl çevresinde tur atalım bakalım,
Belki yaz tatilinde depodan çıkan bisikletlerin boynu bükük kalmaz,
Hep birlikte bu etkinliği yaparsak onlar da heveslenirler :))
Güzel bir haftasonu diliyorum herkese...

6 Yorumlar

  1. Evt bizim buralarda bisiklet sürmek icin cok elverisli yol ile yaya yolu arasinda bisiklet yollari mevcut, nerdeyse heryerde.
    Hatta özel bir yer var, upuzuuun bir yol sadece skater, bisiklet, kosu...vs icin bir yol. Bisiklet sürmeyi cok severim :) Yakinda ailece bir bisiklet turu yapsak ne iyi olur :)
    Teknolojik aletler maalesef bagimlilik yapabiliyor...Sanirim faydalarinin yanisira bu eksi yönlerini bende sevmiyorum... Halbuki ne iyi olur cocuklar arada bir bisiklet sürüp hareket etseler.
    Dedigin gibi ciddi is adamlari bile bisikletle ise gidebiliyor havalar isininca, hatta bisiklet iyi gene scooter bile kullanan var o sekil, Türkiye'de bir is adami bu sekil ise gitmezdi sanirim :P

    Mutlu günler :)

    (Seni cekilisime davet etsem katilir miydin acaba?)

    YanıtlaSil
  2. Fatmacim maalesef böyle ama anne babalar öncü olmali hep beraber tur güzel fikir.Sana da güzel bir haftasonu dilegimle,öpüyorummmm.

    YanıtlaSil
  3. Bisiklet bizim çocukluğumuzun sembolüydü. Çocuklarımızın çocukluuğnunsembolü de teknoloji olacak galiba ...

    YanıtlaSil
  4. Evet cok iyi hatirliyorum artik eve don sesini duyunca eve giderdik...Artik etraf pek guvenli degil sokaklarda oynama isi kalkti.
    Bisiklete binmek ne zevklidir. Derhal depodan ciksin bisikletler!

    YanıtlaSil
  5. ÇOCUKLUĞUNDAN BERİ EKİM'E EN PAHALI EN GÜZEL BİSİKLETLERİ ALDIM VE NEREDEYSE MAAŞIMIN ÇOĞUNU ONUN BİSİKLETLERİNİ YENİLEMEYE YATIRDIM. GEÇEN SENE MAAŞIMI ALMAMI BİLE BEKLEYEMEDİ KOCAMAN DEVASA BİR BİSİKLET ALDIRDI, BİR KÜÇÜĞÜNÜ ALALIM BEN DE KULLANIRIM DEDİM İNAT ETTİ, O BİSİKLETİ BEN BİNBİR ZORLUKLA KAÇ TAKSİTLE ALDIM KAÇ DEFA BİNDİ DERSİN YAZIN 3 YA DA 4 DEFA, BİZ DE APARTMANIN DEPOSUNA ATTIK, ŞİMDİ BİSİKLET KULLAN DİYE SIKIŞTIRDIĞIMDA "SEN BU BİSİKLETİ DE KULLANABİLİRSİN SEN KULLAN ÇOK BÜYÜK DEĞİL" DİYE İHALEYİ BANA BIRAKIYOR. OYSA BİSİKLETLİLER DERNEĞİ HER AKŞAM GECELERE KADAR KALABALIK BİR KONVOY HALİNDE FLAMALARI, BAYRAKLARI ÖNCÜLERİ BURALARDA TUR ATIYORLAR, İÇİM KALIYOR ONLARA KATILAMIYORUM DİYE, EKİM İSE BİLGİSAYARIN BAŞINDA DÜNYADAN Bİ HABER...VERDİĞİM PARAYA MI YANIM? KULLANILMADIĞINA MI? İŞE YARAMADIĞINA MI?...
    BİSİKLET KULLANMAK BANA HEP ÖZGÜRLÜĞÜ VE MUTLULUĞU ÇAĞRIŞTIRIR...
    BİSİKLET YOLLARININ AÇILACAĞINA SEVİNDİM, İŞE BİSİKLETLE GİDİP GELME İMKANI DOĞAR NE GÜZEL OLUR:)

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle 23 Nisan Bayramımız kutlu olsun Mavianne'm. Biz şehirden uzak bir yere taşındık, bisiklet kullanmak için çok uygun, yazın bir bisiklette ben istiyorum. Bizim çocukların arası iyi bisikletlerle ilerde ne olur bilemem ama. Bir de bildiğim çocuklarımız bizim yap dediklerimizi sadece kendi istedikleri saatte/ zamanda yapıyorlar.

    YanıtlaSil