Blog tanıtımları yapan bir blogger benimle röportaj yapmak istedi, sorularını cevaplamaya çalıştım. Nedendir bilinmez şu anda bu blog çalışmıyor. Ben de tarihe not düşmek ve kendi bloğumda da yer almasını istediğim için yayınlıyorum.

   Adınızı öğrenebilirmiyiz? kaç yaşındasınız? Kısaca Kendinizi Tanıtır mısınız?
  Fatma Erdem, Namı Diğer Mavianne, kadınlara yaşı sorulur mu? Kaç gösteriyorum? demeyi tercih ederim :)) Ünyeliyim, 22 yıldır ise Ankara'da yaşıyorum, Çevre Mühendisiyim ve mezun olduğumdan beri de mesleğimi yapıyorum. 2 erkek çocuk annesiyim. 20 yıllık evliliyim ve hala kocama aşığım.
   Blog yazma düşüncesi nasıl ortaya çıktı?
 Kardeş Hüso ve Abi İsmail blogcuda blog oluşturmuşlar kendilerine. "Bloğumuza bir bak, senin de hoşuna gideceğine inanıyoruz" dediler. Ben onların bloğunu görür görmez kendime mavianne'yi açtım. İyi ki açmışım blog yazmak hayatıma çok şey kattı.

Blog yazmaya başlayalı ne kadar oldu?
9 Aralık 2005'te yazmışım ilk yazımı blogcuda ( http://mavianne.blogcu.com/ilk-yazim/65168) 8 yıl olmuş, inanılır gibi değil. Hayatımın kaydını tuttuyorum bu şekilde. Fotoğraflarla, yazılarla kocaman bir arşive sahip oldum. 2008'den beri de blogspotta yazıyorum.

Blogunuzun ismi "Mavi Anne", Bu isimde nasıl karar kıldınız?
Mavi ve anne bitişik yazılıyor bende. Karadenizin ve gözlerimin rengi olan mavi, en sevdiğim renk. Eeee bir de anne olunca "mavianne" dedim. Böyle kaldı. Beni tanıyan herkes de mavianne'nin beni tanımladığını söylüyor :)

   Blog sayfanızda zaman zaman kitap paylaşımlarınız oluyor, Çokça kitap okurmusunuz?
Çok okurum. Gündemi takip ederim. Yeni çıkan ve takip ettiğim yazarların kitaplarını okurum. Onlarla röportaj yapacakmışım gibi altını çizerim, notlar alırım. Benim için kitap okumak bir zevk ve alışkanlık.

"imza:karın" isimli bir kitapta yer aldığınızı duyduk, imza:karın nedir? Bu olay Nasıl gerçekleşti?
 İmza:Kızın geçen yıl yayımlanan ve kadınların babalarına yazdığı mektuplardan oluşan bir kitaptı. Benim blogcu arkadaşarım bu kitapta yer aldılar. Ben ise kaçırmıştım bu kitapta olma şansını. üzüldüğümü bilen kankim Lale  bu İmza:Karın'ın hazırlık aşamasında bahsetti bu projeden. Bu sayede haberim oldu ve hemen kocama yani Mahocum'a bir mektup kaleme aldım. 128 kadının arasında bu kitapta yer almak benim için güzel bir ayrıcalık. Bu sayede Mahocum'a 20. Evlilik Yılı hediyemi de vermiş oldum. Geçen hafta kitabın lansmanı için İstanbul'daydım. Yankıları medyada geniş yer aldı. Kitap yazarı ünlü ünsüz tüm kadınların birbirlerinden imza almaları görülmeye değerdi. Çok imzalı bir kitabım var elimde şu an. İzmir'de ve Ankara'da da imza günleri düzenlenecek.
    Kitap okumanın size katmış olduğu getiriler nelerdir, en çok hangi tarz kitaplar ilginizi çekiyor?
Çok kitap okumak, kendini iyi ifade edebilmeyi, güzel yazabilmeyi sağlıyor öncelikle. Bunun yanısıra kültürünüz artıyor. Her konuda anlatacak, konuşacak malzemeniz oluyor. Kızılay-Batıkent hattında Metro'da güzel kitap okuyorum. Her gün işten eve gidip gelirken.
Aslına bakarsanız her tarz okurum. Daha çok blogger arkadaşlarımın önerilerini dikkate alırım. Ama benim, ne yazsa okuyacağım yazarlarım vardır. Mesela; Ayşe Kulin, Zülfü Livaneli, Bahri Gördebak gibi yazarların kitaplarını çıkar çıkmaz alırım.

   Sayfanızı takip edenler bilir, Ankara Hürriyet'in gönüllü muhabirisiniz bu nasıl başladı?
Ankara Hürriyette 2006'da "Sende Yolla" adı altında, gönüllü muhabirlerin arandığı haberine kayıtsız kalmamamla başladı muhabirlik maceram. 26.10 2006'da ilk haberimi gazeteye gönderdim. O yıldan beri hiç kopmadım, çok büyük keyif aldım muhabirlikten. Yıllarca mühendislik yaban ben, farklı bir dalda gönüllü çalışmaktan zevk aldım. Küçük haberlerden kocaman röportajlara kadar giden bir macera benimki. Röportajlarıma bu linkten ulaşabilirsiniz.; http://mavianne.blogspot.com/2008/12/2009-dilekleri.html Mühendislikten emekli olunca, profesyonel anlamda bu işlere el atarım diye hayal kuruyorum. Özellikle de takip ettiğim, sanat ve kültür çevresindeki şahsiyetlerle röportaj yapmak çok hoşuma gidiyor. Bu konudaki tekliflere açığım :)

   Blog sayfanızdan Fotoğaf Serginiz olduğunu öğrendik, bu serginin adı nedir? Ne zaman nerede düzenliyorsunuz?
 Fotoğraf çekme hevesi muhabirlikle birlikte başladı bende. Profesyonel bir fotoğraf makinası alınca da, teknik her detayı öğrenmek için bir fotoğrafçılık klübüne üye oldum. Trabzon Vakfı Fotoğrafçılık Klübü Başkanı Zeki Güven Hoca'dan bir grup fotoğrafsever ders aldık. Bir yıla yakın sürdü, grup olarak gittiğimiz gezilerde çektiğimiz fotoğrafların yer aldığı serginin açılışı, Cumartesi saaat 14:00'da. Fotoğraf meraklılarını bekliyoruz. (25 Mayıs- 8 Haziran arası Trabzon Vakfı Sergi Salonunda, İnkılap Sok. No: 18/13 Kızılay'da)
   Son olarak buradan okuyucularımıza ne söylemek istersiniz?
Teşekkür ediyorum beni takip ettiğiniz için. Her zaman beklerim. Güler yüz ve tatlı dil önemli benim için. İçimden geldiği gibi yazıyorum ben mavianne'ye. Sadece bir konuda değil, hayattan yazıyorum. Bir nevi günlük tutuyorum. Tarihe not düşüyorum sanki. Eski yazılarıma, fotoğraflarıma dönüp bakıyorum bazen. Neler yaşamışım, neler okumuşum, kimlerleymişim. Eskiden açar fotoğraf albümlerimize bakardık ya, aynen onun gibi, ben de nostalji yapmak istediğimde eski yazılamı gidip okuyorum. Bu bana iyi gidiyor, mutlu oluyorum. Paylaşmaktan da zevk alıyorum. Ayrıca, blog sayesinde bir sürü güzel insan tanıdım. Onlar beni zenginleştirdi. Bazıları ile yüzyüze görüşme şansım da oldu. Kısacası, blog yazmak bana iyi geldi.
MAVİANNE'den herkese Sevgiler....
(Röportaj:Reklam Turko)

3 Yorumlar

  1. iyi ki yazmaya başlamışsınız, blogcudan beri sizi takip etmekten ve tanımaktan dolayı çok mutluyum.

    YanıtlaSil
  2. DENİZ YILDIZI10 Haziran 2013 17:30

    Mühendislikden emekli olmayı beklememelisin bence, gayet başarılı adımlarla ilerliyorsun arkadaşım

    YanıtlaSil