Evliliğe  adım atmaya hazırlanan Gençler,
Evlilikte 20 yılı devirmiş bir ablanız olarak sizlere birkaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Bu okuyacaklarınızda benim gelecekteki gelinlerime ve oğullarıma yazdığım ve İmza:Ben kitabında yayınladığım mektuptan da parçalar yer alıyor.
Aşık olduğunuz biriyle evlenmek büyük bir hediyedir sizler için. Bunu hiçbir zaman unutmayın. "Evlilik Aşkı Öldürür" palavralarına da inanmayın. 
Valla onu bunu bilmem bizim aşkımızı öldürmedi. (Nazar değmesin) Belki sizin şu anda hissettiğiniz, aşırı kalp çarpmaları, heyecan azaldı ama, bence Aşk sadece heyecan ve çarpıntı değil. Herkesin Aşk tanımı farklıdır muhakkak. 
AŞK BİR ÇİLEK REÇELİ
Hani çilek  reçeli yapmak için, çileği şekerle  kaynatırsın ve hemen miss gibi bir koku yayılır etrafa ya, bu aşkın ilk halidir. Kendini bir anda o kokuya doğru çekilmiş hissedersin.  Kaynadıkça kıvamını alır, lezzetini verir çilekler şekere, işte o zaman "Aşk"ın başka bir haliyle yüz yüzesindir. Ağzınıza layık bir çilek reçeli olmuştur ve sen onu her sabah büyük bir zevkle kahvaltı sofrasının baş köşesine koyarsın.
İşte bence evlilik de böyle bir süreç. Aşkın ilk hali flört, nişanlılık safhası. Evlilik ise her sabah uyandığında kahvaltı sofrasında görmekten mutluluk duyduğun çilek reçeli.
Evlilik konusunda vereceğim birkaç öneri belki işinize yarayabilir;
Eşlerinizi sevin ve bunu her fırsatta gösterin,
Sürekli birbirinizi eleştirmeyin özellikle de başkalarının yanında,
Hoşlanmadığınız özellikleri varsa incitmeden, başbaşayken söyleyebilirsiniz,
 Birbirinizle yaşadığınız ufak tefek sorunları ailelerinize yansıtmayın, 
Anne ve babalarınıza karşı saygı ve sevginizi her zaman gösterin, 
Birbirinize karşı da her zaman saygılı olun.
Aşk ve sevginiz her zaman yanınızdadır ancak, saygı kaybolunca diğer ikisi de sizi terk etmek için pusuda bekler. 
Mutlu olursanız, mutlu edersiniz. 
Kızlar sizin mutluluğunuzun anahtarı erkeklerin elinde,
“Akıllı erkek, karısını mutlu edendir” diye bir sözüm var benim. 
Çünkü kadın mutluysa, ailede huzur olur, eviniz bir gül bahçesine döner.
Her konuda karşılıklı güven ve eşitlik olmalı,
Özveri sadece tek taraflı olmamalı,
"Egoist insanların evliliği yürümez" diye okumuştum bir yerlerde yıllar önce,
Her kararınızda eşinizin de bu karardan nasıl etkileneceğini düşünerek adım atmalısınız,
Evlilik, bir de çocuklar olunca eğlenceli bir hal alır,
Eğlencenin acısı da olur tatlısı da :)
Allah nasip eder de çocuk sahibi olursanız aile olmanın keyfini yaşarsınız,
Tabi herşey, her zaman tozpembe olmaz.  Hayat tozpembe değil ki, evlilik olsun,
Zor günleri birbirinize destek olarak atlatmak da önemli bir sınavdır karı koca için,
En sıkıntılı anlarda çıkar kişiliğimizdeki defolar. Bunları hoşgörü ve sabırla atlatmak önemli olan,
"İyi günde kötü günde , ölüm bizi ayırana kadar" yeminini çokça yabancı filmlerde duyarız,
"Ölüm bizi ayırana kadar" tatlı, huzurlu, mutlu bir  evlilik yürütmek hem çok zor, hem de çok kolaydır!!!
Evlilik ahengli bir ritme oturunca, leb demeden leblebiyi anlayacak kıvama gelince tadına doyum olmaz,
O ritmi tutturmanızı diliyorum...

3 Yorumlar

  1. Öncelikle maşallah diyorum ve yazdıklarının her satırına katılıyorum. Bence de aşk şekil değiştiriyor ama daha güzel bir şeye dönüşüyor. Kıvama geliyor belki de. Bende de ufak bir katkı olsun. "Eğer çocuklarınızı iyi yetiştirmek istiyorsanız, eşinizi sevin". Sevgi saygı dolu ortamlar geleceek nesillerin sağlıklı olmasını sağlar. Fatma bu yazdıklarını bütün kadınlara anlatabilmek isterdim. Gel bir dernek kuralım adı da "aslında ne kadar değerlisin ve önemlisin" olsun.Ne dersin?

    YanıtlaSil
  2. Bir yastıkta kocayın :) gençler kulaklarına küpe yaparlar eminim bu öğütleri ;) öperim çok.

    YanıtlaSil
  3. Ablacigim, sadece yeni evlilerin degil benim gibi 6 yillik evlilerin de ogrenecegi seyler yazmissin. Teşekkürler. Huseyin

    YanıtlaSil