YAŞASIN OLİMPİK ANNEYİM !!!

Oğlumun satranç ile tanışması ilkokul ikinci sınıfta oldu. Okulunda düzenlenen satranç turnuvasına katılmak istemesi bizi mutlu etti. Çok hareketli olan Ahmet Can’ın dakikalarca satranç masasının başında oturup, zihnini çalıştırması bizi şaşırttı. Yıllarca satranç kurslarına götürüp, turnuvalara katılmasına vesile oldum. Satranç turnuvalarının bazen bir gün, bazen de iki gün sürdüğü oluyordu. O içeride ter dökerken ben de bahçede, kafeteryada oturup onun sonucunu bekler olmuştum. Vikipedi’de Satranç:  “iki oyuncu arasında satranç tahtası ve taşları ile oynanan bir masa oyunu Dünya çapında turnuvaları düzenlenir ve bir spor kabul edilir” tanımlanıyor. Çoğumuz spor olarak görmesek de bence zihni güçlendiren, çok yönlü düşünmeyi sağlayan bir spor. Katıldığı turnuvada aldığı madalyalar onun kendine güvenini sağladı. Ayrıca, okulda kurulan satranç takımının bir üyesi olarak katıldıkları turnuvalarda aldıkları sonuçlarla birçok başarıya imza attılar. Oğlumun spor sayesinde, küçük yaşlarda özgüven ve disiplin kazandığını ve daha fazla sosyalleştiğini gördüm.
İlköğretim yıllarında çocuğunuzu herhangi bir spora yönlendirmenin önemi büyük. Hem gelişimine katkısı oluyor hem de takım ruhunu yaşamasını sağlıyor. Spor yaparak hem bedenini hem de ruhunu zenginleştiren çocuklar derslerde de başarıyı yakalıyorlar.  Liseye kayıt yaptırdığımız ilk gün, “spor etkinlikleri nasıldır okulunuzda?” diye sorduğumda müdür yardımcısı şaşkınlıkla yüzüme baktı nedense. Genelde anne babaların, çocuklarının derslerini olumsuz yönde etkileyeceğini düşündükleri için spor etkinliklerine katılmasını istemediklerini açıklamak zorunda kaldı müdür. Ben ise, tam tersine oğlumun bir spor faaliyetinde bulunmasını çok istediğimi söylememle gözleri parladı odada bizi dinleyen, daha sonra beden eğitimi öğretmeni olduğunu öğrendiğim Volkan Öğretmen. Tabi Ahmet Can da spor yapmasını desteklediğimi görünce çok sevindi. Okul açıldığında yanına gelmesini söyledi Ahmet Can’a.
Voleyboldan yana kullandı seçimini, antrenmanlar, oyuncu seçimler derken okulun voleybol takımına girdi. Spor yaptığı için arkadaşlarıyla bir çok şeyi paylaşmayı, sorumluluk almayı öğrendi. Ayrıca beslenmesine dikkat etti bu süreçte. Antrenmanlar ve maçlarla geçen başarılı bir yılın ardından bölge birincisi oldu ve madalya aldılar okul takımı olarak. Bu heyecanı yaşaması annesi olarak beni ve tüm aileyi mutlu etmeye yetti. Oğlumun spor yapması ile, sadece profesyonel olmak için değil hayatı boyunca programlı yaşayıp hem hayatın keyfini çıkaracağını, hem sorumluluklarını yerine getiren bir birey olacağını düşünüyorum.
 ÇOCUĞUNA SPOR YAPTIRAN HER ANNE, OLİMPİK ANNE’DİR.
Kendimi rahatlıkla Olimpik Anne ilan edebilirim değil mi? Sadece çocuğumuzu spora teşvik etmekle yetinmemek gerektiğini, sporu hayatımın bir parçası haline getirirerek sağlıklı ve zinde bir şekilde yaş alacağıma inanıyorum.
Bence sizler de Olimpik Anne olmak için, çocuğunuzu spora yönlendirin ve yaşamlarını iyileştirerek sağlıklı bir nesil oluşturmaya katkı sağlayın #OlimpikAnneyim etiketi ile sosyal medyada çocuklarınız ile spor yaptıkları anları paylaşabilirsiniz, aldığınız her P&G ürünü ile Türkiye’deki tüm çocukların spor yapmasına destek olabilirsiniz.
Belki duymuşsunuzdur, Türkiye’de çocukların sporla büyümesini ve gelişmesini sağlamak amacıyla P&G ve Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi ile birlikte oluşturulmuş, spora önem veren anneler tarafından başlatılan bir sivil toplum hareketine “Olimpik Anneler” deniyor.
Çocuklar düzenli şekilde spor yaptıklarında;
·         Fiziksel Olarak Güçleniyor ve daha sağlıklı oluyorlar.
·         Hayatlarına kattıkları disiplin sayesinde derslerinde
başarıyı yakalıyorlar.
·         Kazandıkları özgüven sayesinde, gelecekleri olumlu yönde etkileniyor.

Olimpik Anneler Kurulu, projenin ülke çapına yayılması için Türkiye’nin farklı bölgelerinde ve halk ile bir araya gelerek bilinçlendirme aktiviteleri gerçekleştiriyor.  Ayrıca P&G Nisan ayı itibari ile başlayacak 1 paket= 1 destek kampanyası ile alınan her P&G ürününden elde edilen gelirin bir kısmını Türkiye’de çocuklarımızın sporla büyümesi için bağışlıyor.


Proje ile ilgili tüm detayları öğrenmek için www.olimpikanneler.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

5 Yorumlar

  1. deeptone den geldim, bana da beklerim, takipteyim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Deniz Yıldızı14 Nisan 2015 22:59

    Ya olimpik babalar..Haksızlık yapmayalım...Mahir beyi de olimpik baba ilan ediyorum..:))

    YanıtlaSil
  3. Ben çok gayret etsem de olimpik anne olamadım henüz :(

    YanıtlaSil
  4. 6 yaşında kızımın azmi ve sabri sayesinde zorla olimpik anne oldum..2 senedir tutku ile cimnastik devam etti ve Bursaspor cimnastik klubune girmeye hak.kazandi..Fakat ne imkan var ne de para..okadar başarılı çocuklar burada salon olmadığı için calisamiyorlar..destek bekliyoruz bursaya..

    YanıtlaSil
  5. semra tekmanlı10 Haziran 2015 01:46

    10 ve 12 yaşında iki oğlum var.ikisininde sporla uğraşmasını çok istiyorum.okulda çok başarılılar,yaz tatilinde en azından bir şeyler yapsınlar istiyorum ama maddi imkanım yok.onlar sürekli kurs proğramları getiriyor bana, ben çaresiz bir şey diyemiyorum.olimpik anne diyorsunuz bu ülkede herşey parası olanlar için.herkes ister çocukları spor yapsın müzikle uğraşsın sanat dalının hangisi ile ilgilenirse ilgilensin kötü alışkanlıklardan uzak olur çocuk.hadi bunun da çözümünü söyleyin ne yapalım çocuklarımı okula zor şartlarda gönderiyorum

    YanıtlaSil