“DERİN DENİZ DEŞARJLARININ TASARIM KRİTERLERİNİN BELİRLENMESİ  PROJESİ"  EĞİTİMİ
09-11 KASIM TARİHLERİ ARASINDA 
AFYON'DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ 

 19 Mayıs Üniversitesi ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ortaklaşa yürüttüğü " “Derin Deniz Deşarjlarının Tasarım Kriterlerinin Belirlenmesi”  Projesinin, 3 gün süren "Derin Deniz Deşarjı Sistemlerinin Tasarlanması Aşamasında Kullanılan Dağılım Modellemelerinin Uygulanması ve Çalıştırılması" Eğitimi  Afyon NG Güral Otel'de gerçekleştirildi. İlk gün Prof. Dr. İzzet ÖZTÜRK; Derin Deniz Deşarjı (DDD) Proje Tasarım Esasları, Deşarj Hatlarında Kullanılan Borular ve Difüzör Hesapları Seyrelme Hesapları,Pompa Hesaplamaları ve Deniz Deşarj Hattı Hidrolik Hesapları konularında sunumunu yaptı.


İkinci gün ise;  19 Mayıs Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI sözkonusu projede yapılan çalışmaları ve  CORMIX Model Tanıtımı ve Teorisi'ni, Doç. Dr. N. Gamze TURAN Deniz Suyu ve Özellikleri, Prof. Dr. Feryal AKBAL DDD Öncesi Atıksu Arıtma Sistemleri, Doç. Dr. Ayşe KULEYİN Batırma Blokları Hesaplamaları, Hendek Dolgu Malzemesi Tasarımı ve Dolgu Maddesinin Seçimi, İşaret Şamandıralarına İlişkin Hesaplamalar, Prof. Dr. Gülfem BAKAN ise Derin Deniz Deşarjı Modellerinin Tanıtımı ve Uygulamaları hakkında sunumlarını yaptılar. 



Üçüncü gün ise; CORMIX Model Programının Yüklenmesi ve Arayüzün Tanıtılması ve Uygulaması Prof. Dr. Gülfem BAKAN tarafından anlatıldı. CORMIX Model Kullanımı İle İlgili Çevre Yük. Müh. Kübra KÜÇÜK Arş. Gör. Tolga AYERİ bilgi verdiler.
 Katılımcılar ise; Üniversite'den hocalar ve İl Bank, Bakanlık, Trabzon, Samsun Çevre İl Müdürlüğü temsilcileriydi. 
 Eğitim sonrasında katılımcı sertifikaları dağıtıldı.
3 gün boyunca verilen eğitimin çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
Biliyorsunuz 19 Mayıs Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümünden mezunum ben de. O nedenle bu projenin Üniversitem tarafından yürütülmesi ayrı bir heyecanlandırıyor beni. Hocalarımızın ve öğrencilerinin çalışkanlığını, azmini ve hevesini görünce çok mutlu oluyorum. Öncelikle  Derin Deniz Deşarjlarının Karadeniz'de fazla olduğunu biliyoruz ve bu projenin de Karadeniz'deki 19 Mayıs Üniversitesi gibi bilgi birikimi olan bir okul ile  yapılması gerçekten de önemli. 
Projenin çıktılarından yararlanarak daha iyi DDD projelerinin hayata geçirileceğini ve Karadeniz'in kirlenmesinin önleneceği düşünüyorum.
19 Mayıs Üniversitesine başarılarının devamını diliyorum....

3 Yorumlar

  1. Merhaba Fatma Hanım, anladığım kadarı ile hem verimli hem de keyifli bir proje çalışması olmuş. Çevrenin korunmasına yönelik her türlü çalışmayı ben de bir çevre mühendisi olarak önemsiyorum ve takdir ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. çok çok teşekkürler Fatma Canbulat Erdem harikasın kalemine ve yüreğine sağlık, benim için de sizlerle olmak çooook keyifliydi����

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel etkinlikler bunlar ...
    Emeklerinize sağlık . :)

    YanıtlaSil