Baştan söyleyeyim,
Tadı çok harikaydı,
Ancak fazla kuru oldu, ununu tam tarifteki kadar koymalı ve fazla fırında tutmamalıymış,
Benim ilk denememdi,
O nedenle bunlara dikkat etmedim,
Biraz sert oldu,


















Malzemeleri;
1 yumurta
100 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
yarım su bardağı esmer şeker
yarım su bardağı beyaz şeker
(tarif böyle ancak bende esmer şeker yoktu, hepsini beyaz şekerden yaptım)
yaklaşık 2 su bardağı un
yarım bardak çekilmiş fındık veya ceviz
1 paket vanilin
Yarım paket kabartma tozu
yarım su bardağı damla çikolata
Mikser kullanmadan, yumurta ve şekerleri çırpıyoruz.  Tereyağını oda sıcaklığına getirip ilave ediyoruz. Unu yavaş yavaş ekliyoruz yoğuruyoruz ve fındık içi ve damla çikolataları ilave ediyoruz.  Elinizle ceviz büyüklüğünde şekil veriyoruz ve üzerine hafif bastırıyoruz. Yağlı kağıt serili tepside 170 derecede pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
 Bayram atıştırması olarak yapabilirsiniz,
Afiyet Olsun
KURBAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN

4 Yorumlar

  1. Sizin de Bayramınız Kutlu Olsun....

    YanıtlaSil
  2. iyi bayramlar dilerim. en sevilen kurabiyelerden, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel gorunuyor ellerinize sağlık:) bende beklerim:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de denedim bunu haklısın fırında çok tutmamak lazım .
    Ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil