26 yıldır kamuda çalışan ve sabah 9 akşam 6 mesai kavramı içinde sıkışan bir iş insanı olarak,
Plazadan Dünyaya'nın Mersinli plaza kaçkını bu pırıl pırıl üç kadının yaptıkları işe şapka çıkardım onları tanıdığımda,
Evren'in Canlı YouTube Blog Sohbetlerinde izlediğimde gıpta ettim bu cesur kadınlara,
Neden mi?
"Hayat kısa, hayaller çok "deyip istifayı basan kaç kişiyiz?
Bir diğeri "Başka bir hayat mümkün mü?" demiş basmış istifayı,
Diğeri iki yıldan fazla süre mobbinge maruz kalıyor ve bu yetmezmiş gibi sonrasında işine son veriliyor,
İşte bu üç kadın plaza hayatını bıraksalar da sürekli üretmeye, çalışmaya, şahane işler yapmaya devam ediyorlar,


 Tek çiçek koklayarak ömür geçmez” derler, bize göre her kariyer bir çiçektir :) 
Her çiçekten bal almayı da tercih edebiliriz, çiçeklere uzaktan bakıp ekmek banmayı da...

Bu yukarıdaki cümlelerine bayıldım,
Gerçi ben 27 yıldır kamuda çalışıyorum ama her çiçekten bal almayı da ihmal etmiyorum çok şükür :)



Haftanın Blog Önerisi kategorisinde bloğumu paylaşıp, nasıl da güzel tespitlerde bulunmuşlar,
Okuyunca çok ama çok mutlu oldum,
Çok teşekkür ediyorum....

Hatırlarsınız geçen sene “Gelecek Vadeden Bloglar” listesinde yer almıştık. Hatta mutluluğumuzu bu yazı ile sizinle de paylaşmıştık 😉 . Bu listeye girmek, bizi motive ettiği kadar bir çok yeni ve güzel blogger’la tanışmamızı da sağladı. İşte bu haftanın blogu “Mavi Anne” de onlardan biri.
Mavi Anne, Ankara’da yaşadığı için onunla ancak sosyal medya ve bloglarımız üzerinden konuşabiliyorduk. Ta ki Blog Yazarları Çalıştayı’na kadar… Kanlı canlı tanışmamız çalıştayda oldu 🙂  Ve sanki yıllardır tanışıyormuşuz gibi muhabbetimize kaldığımız yerden devam ettik…
Gelelim “Mavi Anne”nin nasıl bir blog olduğuna;
  • mavi anne instagramMavi Anne’nin güzel sahibi Fatma Erdem Canbulat, üniversiteden mezun olduğundan beri mesleğini yapan bir çevre mühendisi.
  • 2005’ten beri aktif olan blog aslında; gezdiği yerlerin, okuduğu kitapların, yaptığı söyleşilerin, yaşadığı deneyimlerin yer aldığı bir yaşam bloğu. Kendi deyimiyle, bir nevi dijital günlük.
  • 2006 yılında Hürriyet Gazetesi’nin “Sen de Yolla” isimli gönüllü muhabirlerin arandığı haberine kayıtsız kalamamasıyla muhabirlik macerası başlıyor ve  ankara.sendeyolla.com’un gönüllü kent muhabiri üyelerinden biri oluyor. Bir çok haberin altında imzası olduğu gibi Emel Sayın, Sunay Akın, Ayşe Kulin gibi isimlerle de röportajlar yapıyor. Mavi Anne, sanat ve kültür çevresinden takip ettiği kişilerle röportaj yapmaya ve bunları sitesinde paylaşmaya devam ediyor. Biyografi okumayı seven biri olarak röportajlar kategorisi favorim 🙂
  • Yabancı dizi önerilerinden yemek tariflerine kadar her konuda yazıyor. İlla ki ilgi alanınıza göre bir yazıya denk gelirsiniz.
  • Mavi Anne’nin blogunun bu kadar renkli olmasında; çok okuyan, gezen, her daim gündemi takip eden, yerinde duramayan bir karaktere sahip olmasının da etkisi büyük kuşkusuz. Dolayısıyla onun, bloğu ve işi dışında bir çok farklı alanda da aktif olduğunu görüyoruz. Banu Tozluyurt’un “İmza: Ben” ve “İmza: Karın” isimli kitaplarında; Lale Manço, İlkim Karaca, Cemre Birand gibi isimlerle birlikte onun da eşine yazdığı bir mektup var mesela 🙂 . 99 kadının hikayelerini paylaştığı ve geliri Kansersiz Yaşam Derneği’ne bağışlanan “Bir Arkadaşımın Başına Gelmiş” isimli kitapta da bir hikayesine rastlayabilirsiniz, benden söylemesi 😉

Hayata hep gülerek bakan güzel gözlü, samimi, iyi niyetli Mavi Anne… Yaşadıklarını hep bizimle paylaşmaya devam et! İyi ki seni tanımışız…
Sevgilerimizle,

1 Yorumlar

  1. Gercekten cok sempatik ve samimi bir ekip. Ben de bir yazimla konuk olmustum bloglarina ve bu calismadan cok keyif aldim.

    YanıtlaSil